La exact 50 de ani de la înfiinţare, BMW M se află în mijlocul unui proces de transformare către mobilitatea electrică. Pentru a aduce pe drum tehnologia de propulsie şi şasiu concepută pentru viitoarele automobile electrice de înaltă performanţă, inginerii de la BMW M au dezvoltat un automobil de teste. Acesta are caracteristicile specifice atât în ceea ce priveşte dinamica M consacrată, cât şi în domeniul mobilităţii electrice. Bazat pe BMW i4 M50, a fost creat un coupé cu propulsie electrică, cu o caroserie modificată. Mașina are pasaje largi ale roţilor permit integrarea modelelor de punţi faţă şi spate mai late.
Partea frontală a automobilului are un concept adaptat de lonjeroane pentru caroserie. Acesta a fost preluat de la BMW M3/M4. El este folosit pentru o rigiditate torsională mai bună în situaţiile de condus dinamic. Dispunerea radiatoarelor de răcire se bazează pe configuraţia dezvoltată pentru actualele automobile sport de înaltă performanţă.
Centrul sistemului de propulsie revoluționar de înaltă performanță este un sistem electric de tracțiune integrală M xDrive cu patru motoare electrice. Acest lucru rezultă în faptul că fiecare roată va fi acționată individual. Astfel, șoferul poate obține un control mai bun asupra comportamentului mașinii.
Cele patru motoare sunt conectate la o unitate de control centrală. Aceasta monitorizează permanent starea de condus şi răspunde solicitărilor șoferului.
„Electrificarea ne deschide niveluri complet noi de libertate pentru a crea dinamica M specifică”, spune Dirk Häcker, director de dezvoltare la BMW M GmbH. „Putem deja să vedem că putem exploata la maximum acest potenţial, astfel încât automobilele noastre sport de înaltă performanţă vor continua să ofere combinaţia tipică M şi incomparabilă de dinamică, agilitate şi precizie în viitorul fără emisii la nivel local.”
Sursa: BMW